epas2017Το Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Έρευνας, Ανάπτυξης και Διαπανεπιστημιακής Συνεργασίας συμμετείχε στις δύο επιμορφωτικές ημερίδες διοργάνωσε το Γραφείο του ΕΚ στην Ελλάδα, στην Θεσσαλονίκη στις 17/03 και στην Αθήνα στις 31/03 και επιμελείται της επιμόρφωσης και αξιολόγησης των συμμετεχόντων στο Πρόγραμμα «Σχολεία-Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου» που έχει ως σκοπό την αναβάθμιση της γνώσης των νέων γύρω από τον ευρωπαϊκό κοινοβουλευτισμό, τις αξίες της αντιπροσωπευτικής και συμμετοχικής δημοκρατίας στην Ευρώπη, καθώς και για τον ρόλο και τη λειτουργία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, το οποίο εκπροσωπεί τους Ευρωπαίους πολίτες.

Στο πλαίσιο της επιμόρφωσης, το Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Έρευνας, Ανάπτυξης και Διαπανεπιστημιακής Συνεργασίας αναλύει τα παρακάτω θέματα:

  • «Αντιπροσωπευτική, συμμετοχική, διακοινοβουλευτική δημοκρατία και διπλωματία: Η σχέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με τα εθνικά Κοινοβούλια»,
  • «Το ευρωπαϊκό θεσμικό σύστημα της ΕΕ και ο ρόλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου»,
  • «Κοινοβουλευτισμός-Δημοκρατική Διακυβέρνηση στην Ε.Ε.».

Το Πρόγραμμα απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς και μαθητές των λυκείων και στοχεύει να ενθαρρύνει τους νέους, ιδιαίτερα μαθητές δευτεροβάθμιας και τεχνικής εκπαίδευσης, να κατανοήσουν τα δικαιώματα τους ως ευρωπαίοι πολίτες, να γνωρίσουν το έργο και τις αρμοδιότητες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και των Μελών του, τη σχέση του ΕΚ με τα εθνικά κοινοβούλια και να αντιληφθούν πώς μπορούν να συμμετέχουν δυναμικότερα στη διαμόρφωση του δημοσίου βίου και στη λειτουργία της δημοκρατίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Στο τέλος της σχολικής χρονιάς και μετά από αξιολόγηση των δράσεων, ο τίτλος του «Σχολείου-Πρέσβη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου» αποδίδεται στα επιτυχόντα σχολεία. Προς το σκοπό αυτό δίδεται από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ειδική πλακέτα, η οποία μπορεί να αναρτηθεί στο σχολείο. Παράλληλα, απονέμεται τιμητικό δίπλωμα στους Μαθητές - Πρέσβεις του ΕΚ (Junior Ambassadors), τους Καθηγητές - Πρέσβεις του ΕΚ (Senior Ambassadors), καθώς και δίπλωμα αναγνώρισης συμμετοχής σε όλους τους άλλους μαθητές οι οποίοι είχαν ενεργή δράση στο πρόγραμμα.